نحوه نصب دزدگیر خودرو

فروش لوازم جانبی ماشین و سیستم امنیتی خودرو

نحوه نصب دزدگیر خودرو

در دنیای امروز با توجه به افزایش آمار سرقت، نصب دزدگیر خودرو می تواند تاثیر بسزایی در کاهش خطر سرقت خودرو داشته باشد. نصب دزدگیر روی خودرو مراحلی دارد، در این مقاله قصد داریم قدم به قدم نحوه نصب دزدگیر خودرو بر روی انواع خودرو را آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

آموزش نصب دزدگیر خودرو

دزدگیر ماشین

دزدگیر خودرو یا سیستم اعلام سرقت آن وسیله ای است که به لطف فناوری توانسته وارد زندگی انسان ها شود. این دستگاه با کمک سیستمی تعریف شده، امنیت الکترونیک خودرو را کنترل می کند و هرگونه اقدام غیرقانونی را به وسیله دزدگیر اعلام می کند.

به عبارت ساده تر، دزدگیر دستگاهی است که سیستم حریم خصوصی را بر روی خودرو تعریف می کند و هر اقدامی را که وارد حریم خصوصی شود یا با به صدا درآوردن دزدگیر، قفل، شیشه، ضربه و ... را بشکند، اعلام می کند.

دزدگیر خودرو به طور کلی از سه قسمت مهم تشکیل شده است که پنل مرکزی، آژیر و سنسور اجزای اصلی آن هستند و در تعامل با یکدیگر کار امنیت خودرو را انجام می دهند. دزدگیر خودرو در انواع مختلفی تولید می شود و مدل های مختلفی در بازار به چشم می خورد.

بیشتر بدانید: خرید عمده دزدگیر خودرو

اجزای دزدگیر خودرو

یک سیستم دزدگیر خودرو از اجزای مختلفی تشکیل شده است که وجود هر یک از این قطعات در سیستم ضروری است و در صورت آسیب دیدن هر یک از این قطعات حساس، عملکرد سیستم دزدگیر دچار اختلال می شود. در ادامه به سیستم دزدگیر خودرو و اجزای آن می پردازیم.

کیت اصلی

این قسمت در واقع مغز سیستم هشدار است و سایر قسمت های آن را کنترل می کند. در واقع در صورت آسیب دیدن این قطعه امکان کارکرد سایر قطعات وجود ندارد و دزدگیر از کار می افتد. برای اینکه بتوان اطلاعات دریافتی را پردازش کرد باید سنسورهای آلارم مختلفی به کیت اصلی متصل شود و همچنین خروجی های مختلفی مانند آژیر نیز به این قسمت متصل می شود.

ریموت های دزدگیر

با وجود امواج رادیویی می توانید کارهای مختلفی مانند باز و بسته کردن درب خودرو، قطع و وصل آژیر دزدگیر و ... را از راه دور از طریق ریموت دزدگیر انجام دهید. به علاوه با این ریموت امکان خاموش کردن خودرو از راه دور نیز وجود دارد.

سنسور شوک

در ساختار دزدگیر خودرو از سنسورهایی استفاده شده است که به حرکات مختلف حساس هستند و در صورت ضربه یا شوک به خودرو سیگنال ها توسط این سنسورها دریافت شده و به کیت اصلی منتقل می شود.

در واقع اینها سنسورهایی هستند که به پارامترهای فیزیکی اطراف خودرو واکنش نشان می دهند و منجر به فعال شدن دزدگیر می شوند. البته سنسورهای دیگری مانند سنسور پنجره، سنسور در و ... نیز وجود دارند که ممکن است در دزدگیرهای مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

نمایشگر ال ای دی

در ساختار دزدگیر خودرو از بخشی به نام نمایشگر LED استفاده شده است که در کنار شیشه خودرو نصب می شود و در صورت فعال بودن دزدگیر باعث می شود نور آن شروع به چشمک زدن کند. روشن شدن این چراغ باعث می شود سارقان بدانند خودرو دزدگیر دارد و از سرقت و آسیب رساندن به خودرو خودداری کنند.

قطعات دیگری مانند آژیر، پمپ درب خودرو، میکروسوئیچ، اپتومات، جعبه رله، شیشه بالابر، آنتن و ... در دزدگیر خودرو استفاده می شود. برخی از این قطعات ممکن است فقط در دزدگیرهای پیشرفته استفاده شوند، اما بسیاری از آنها ساختار اصلی دزدگیر را تشکیل می دهند.

تمامی روش های نصب دزدگیر خودرو از دانش رنگ بندی سیم کشی خودرو، برق خودرو و سوکت دزدگیر آموزش داده می شود.

انواع سیم دزدگیر خودرو

برای نصب سیم دزدگیر باید با سیم های دزدگیر آشنا شویم که عبارتند از:

1-      سیم برق قابل جدا شدن

سیستم جرقه زنی نیاز به برق 12 ولت دارد و برای این منظور توسط دو سیم قرمز (متصل به فیوز +) و یک سیم مشکی (بدنه) به برق خودرو متصل می شود. ضمنا برق کلید BAT گرفته می شود، مقدار آمپر فیوز با توجه به سیم طراحی شده تعیین می شود و معمولا بین 20 تا 30 آمپر می باشد. در نقشه های دزگیر این سیم (قرمز) با حروف BAT +12 ورودی و سیم مشکی با علامت بدنه یا زمین مشخص شده است.

2-      سیم راهنما

سیم راهنما بخشی از سیم های خروجی است و باید در دسته سیم راهنمای خودرو نصب شود. اگر دزدگیر دارای دو سیم باشد، این دو سیم همرنگ مربوط به راهنما هستند، یکی به راهنمای سمت چپ و دیگری به راهنمای سمت راست متصل است. در صورت داشتن سیم این سیم توسط دیود 4007 به دسته سیم راهنمای خودرو نصب می شود.

نکته: سیم های راهنما در نقشه ها با علائم زیر مشخص شده اند. در صورت نبود نقشه می توانید سیستم های راهنما را به روش زیر تعیین کنید. ابتدا مثبت و منفی دزدگیر را وصل کنید و سپس هر سیم را با یک لامپ تست تست کنید. انجام دادن.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.