آموزش راه اندازی سیستم صوتی ضبط خودرو

فروش لوازم جانبی ماشین و سیستم امنیتی خودرو

آموزش راه اندازی سیستم صوتی ضبط خودرو

معمولاً سیستم صوتی خودرو برای همه ما به خصوص جوانان مهم است. اگر در طول روز زمان زیادی را در ماشین سپری کنید، اهمیت سیستم صوتی برای شما بیشتر خواهد شد. ممکن است چند ساعتی را صرف راه اندازی سیستم صوتی ماشین خود کنید، زیرا با این سیستم هزاران ساعت به موسیقی مورد علاقه خود گوش خواهید داد. بسیاری از سیستم های صوتی عملکرد خوبی ندارند زیرا به درستی تنظیم نشده اند. در این مقاله قصد داریم به نحوه راه اندازی سیستم صوتی حرفه ای خودرو بپردازیم. برای خرید عمده ضبط ماشین می‌توانید به سایت استیلاک سر بزنید تا با انواع ضبط ها و اطلاعات آن‌ها آشنا شوید.

اگر از سیستم صوتی ماشین خود راضی نیستید ناامید نشوید. اگر کمی برای تنظیم سیستم صوتی ماشین خود وقت بگذارید، قطعا نتیجه خوبی خواهید گرفت. برای این کار چند پیشنهاد به شما می دهیم که با انجام آنها قطعا به نتیجه دلخواه خواهید رسید..

 

تنظیم حرفه ای سیستم صوتی خودرو و بررسی فاز بلندگو

 

بررسی بلندگوهای شما یک کار مهم است حتی اگر سیستم شما به طور حرفه ای نصب شده باشد. فاز بلندگوهای خود را بررسی کنید. برای این کار کافی است از یک موسیقی با باس سنگین استفاده کنید. برای تنظیم کنترل تعادل، سیستم صوتی را به یک سمت حرکت دهید، سپس کنترل تعادل را به مرکز برگردانید، در این صورت باید بیس بیشتری را به طور مداوم بشنوید. اگر این اتفاق نیفتد، بلندگوهای شما خارج از فاز هستند. قطب مثبت و منفی اسپیکر را عوض کرده و دوباره این کار را تکرار کنید. این کار را برای بلندگوهای جلو و عقب انجام دهید. همیشه مطمئن شوید که قطب های مثبت و منفی بلندگوها به درستی وصل شده اند.

 

روش تنظیم ساب ووفر و اکولایزر

 

افزایش باس می تواند وسوسه انگیز باشد، به خصوص زمانی که فقط از یک ساب استفاده می کنید، اما ابتدا باید سیستم خود را راه اندازی کنید. با صاف کردن اکولایزر استریو شروع کنید. تمام کنترل‌های صدا و منحنی را صفر کنید EQ در حالی که ساب ووفر خاموش است، مقداری موسیقی آشنا را در سطح متوسط ​​شنیداری پخش کنید، و سپس به آرامی صدای ساب ووفر را افزایش دهید تا جایی که بیس بر بقیه آهنگ غلبه نمی کند.

اگر احساس می کنید بیس از پشت شما می آید، نقطه محلی ساب آمپر را پایین بیاورید تا بیس محدود نشود. اگر آمپر قابل تنظیم نبود، ساب ووفر را حرکت دهید.

برای یادگیری نحوه تنظیم تنظیمات صدا و اکولایزر استریو خودرو، پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را تماشا کنید.

نحوه تنظیم سیستم صوتی ماشین پایونیر و ایجاد یک صحنه موسیقی در وسط داشبورد

 

سیستم صوتی شما باید طوری تنظیم شود که وقتی چشمان خود را می بندید، احساس کنید که صحنه اجرای موسیقی جلوی چشمان شماست.

اگر بلندگوهای جلوی ماشین شما کوچک هستند، از Bass Blocker استفاده از. مسدود کننده باس با حذف فرکانس های پایین صدای خروجی را واضح تر می کند. اگر ضبط شما قابلیت تنظیم سبک موسیقی را دارد تا عملکرد بهتری نسبت به فیلتر داشته باشد High Pass برای حذف باس استفاده کنید.

 

اگر ساب ووفر دارید یا بلندگوهای عقب بزرگتر از بلندگوهای جلو هستند، از Fade ضبط برای انتقال صدا از پشت به جلو برای بالا بردن سطح کلی و آوردن باس به موسیقی استفاده کنید. .

 

اگر بلندگوهای جلویی روی درها نصب شده باشد، تأثیر منفی روی صداسازی برخی از ضبط صوت ها دارای جلو و عقب مستقل هستند. کنترل های صدا، این ویژگی برای تنظیم سیستم صوتی و صحنه سازی صدا استفاده می شودمی توانید از.

 

روش تنظیم ضبط صدای پایونیر

 

دستگاه صوتی خود را روشن کنید. مطمئن شوید EQ، حجم، تعادل و کنترل های عملکرد محو شدن در وسط قرار گرفته یا یکنواخت باشد.

آهنگی را که قبلاً بارها به آن گوش داده‌اید، پخش کنید، زیرا می‌دانید که بیشتر از همه باید به چه شکلی باشد. در نظر بگیرید که آهنگ در حال پخش از آلات موسیقی مختلف ساخته شده است.

بعضی از ضبط کننده ها به شما امکان می دهند تفاوت صدا را بین بلندگوهای جلو و عقب کنترل کنید. بهتر است صدای بلندگوهای عقب همیشه کمتر از بلندگوهای جلو باشد..

 

حالا به کیفیت صدای موسیقی دقت کنید. آیا همه نت های بالا، متوسط ​​و پایین در موسیقی هستند؟ آیا این یادداشت ها در تعادل هستند؟ قبل از بازنشانی، تعیین کنید که راه‌اندازی شما کجا اشتباه بوده است.

مراحل ذکر شده برای تنظیم ضبط ماشین شما تنظیمات کلی برای همه ضبط کننده ها هستند. همانطور که می دانید یکی از برندهای معروف ضبط صدا که در ایران بسیار رایج است پایونیر پیشنهاد می کنیم ویدیوی زیر را در مورد تنظیمات Pioneer بیشتر بدانید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.