آیا ضبط ماشین حرفه ای به باتری خودرو آسیب می زند؟

فروش لوازم جانبی ماشین و سیستم امنیتی خودرو

آیا ضبط ماشین حرفه ای به باتری خودرو آسیب می زند؟

اگر به طور منظم رانندگی می کنید، قطعا می دانید که داشتن یک ضبط ماشین حرفه ای چقدر مهم است. چه در ترافیک نشسته باشید، چه در یک سفر جاده ای یا در حال رفت و آمد به محل کار، گوش دادن به موسیقی یا پادکست راهی عالی برای گذراندن زمان است. با در نظر گرفتن این موضوع، باید در نظر داشت که آیا سیستم های صوتی حرفه ای باعث آسیب به باتری خودرو می شوند یا خیر. برای حل این مشکل چه باید کرد؟ اگر تا انتهای این مقاله ما را دنبال کنید، پاسخ تمام این سوالات را خواهید گرفت.

استفاده از سیستم صوتی حرفه ای در خودرو

دستیابی به صداهای بلند در سیستم های صوتی کارخانه تا آنجا که به توان خروجی مربوط می شود محدود است و قدرت کمتری خواهد داشت. این می‌تواند شنیدن موسیقی را بیش از سایر صداهای محیطی، مانند هنگام رانندگی در بزرگراه یا مکان‌های شلوغ، سخت‌تر کند. سیستم های صوتی حرفه ای مجهز به اکولایزرهایی هستند که برای تولید بهترین کیفیت صدا طراحی شده اند. این یک بعد کاملاً جدید به تجربه شنیداری شما می‌افزاید و از برخی از ظرافت‌هایی که در سیستم‌های با کیفیت پایین‌تر از بین می‌روند، قدردانی می‌کند.

برخی از سیستم‌های صوتی کارخانه‌ای جدید دارای آپشن‌ها و ویژگی‌های بسیار بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی خود هستند، اما در مقایسه با برخی از سیستم‌های صوتی حرفه‌ای خودرو هنوز هم ضعیف هستند. برخی از این ویژگی ها شامل قابلیت پخش فرمت های رسانه های مختلف، قدرت خروجی بالاتر و ایستگاه های اتصال است.

خرید یک سیستم صوتی جدید یک راه عالی برای افزایش ارزش آن است که هنگام فروش آن به کارتان می آید. از طرفی می توانید هنگام فروش خودرو، سیستم صوتی را باز کرده و روی خودروی جدید خود نصب کنید.

کاهش عمر مفید باتری با استفاده از سیستم صوتی در خودرو

اجزای مختلف داخل ماشین شما از طریق اتصال به باتری انرژی دریافت می کنند. وقتی ماشین روشن است، از طریق موتور انرژی تولید می کند. وقتی موتور خاموش است، شما به منبع انرژی محدودی از ذخیره باتری ماشین خود متکی هستید.

برای درک تأثیر سیستم صوتی خودرو بر روی باتری، مهم است که بدانیم سیستم صوتی چگونه کار می کند. باتری ماشین خود را مانند یک سطل آب در نظر بگیرید. هنگامی که موتور خود را روشن می کنید، نیرویی تولید می کنید که به طور مداوم سطل را بلند می کند. با وجود اینکه از انرژی استفاده می کنید، در حالی که از ماشین خود استفاده می کنید آن را شارژ می کنید.

افزودن باتری دوم در خودروهای دارای سیستم صوتی و تصویری حرفه ای

یک راه راحت برای اضافه کردن ظرفیت باتری، اضافه کردن باتری دوم است. در این صورت معمولاً با دور انداختن باتری موجود و قرار دادن دو باتری یکسان بهترین نتیجه را خواهید گرفت. باتری ها باید دقیقاً با برند، گروه و سن یکسان باشند.

باتری های جدید باید گروه و تاریخ ساخت یکسانی داشته باشند. این اساساً فقط برای اطمینان از این است که یک باتری در نهایت کار بیش از حد نمی کند و هیچ یک از باتری ها سعی نمی کند باتری دیگر را در حالی که ماشین خاموش است تخلیه کند، که می تواند منجر به کاهش طول عمر شود.

راه های ساده مراقبت و محافظت از باتری خودرو با سیستم صوتی تصویری

درک دلایل خرابی باتری اولین قدم برای مراقبت از سلامت باتری خودرو شما است. در این قسمت نکات مفیدی در مورد اینکه چگونه باتری خودروی خود را با سیستم صوتی و تصویری دوام بیشتری داشته باشید ارائه کرده ایم.

آلودگی را از باتری ماشین دور نگه دارید.

کثیفی بالای محفظه باتری می تواند باتری را تخلیه کند. همچنین، تجمع خوردگی (پودر سفید در اطراف پایانه ها یا گیره ها) می تواند جریان را مهار کند. پایانه های باتری را به طور مرتب با آب، جوش شیرین و برس غیرفلزی تمیز کنید. برای اینکه بدانید زمان تمیز کردن باتری شما فرا رسیده است، نیازی به دیدن علائم خوردگی ندارید. تمیز نگه داشتن آن در وهله اول به جلوگیری از خوردگی کمک می کند.

هر زمان که باتری را تمیز می کنید، مطمئن شوید که آن را با یک پارچه تمیز کاملاً خشک کنید. همچنین می توانید برای محافظت در برابر خوردگی، یک لایه نازک از گریس با دمای بالا را روی پایه های باتری و اتصالات کابل بمالید.

 

باتری را از دمای شدید دور نگه دارید.

همانطور که می دانید محیط های کاری بسیار سرد و بسیار گرم می تواند عمر باتری خودرو را کاهش دهد. دمای سرد باعث تخلیه خودکار باتری می شود، در حالی که سرمای شدید می تواند باعث یخ زدن الکترولیت باتری شود. گرمای شدید مایع باتری را تبخیر کرده و منجر به مشکلات شارژ بیش از حد می شود.

نتیجه

همه ما عاشق گوش دادن به رادیو یا موسیقی در ماشین خود هستیم. گاهی اوقات، این بدان معناست که هنگام رانندگی آهنگ های مورد علاقه خود را پخش کنید. مواقع دیگر، ممکن است در حالی که در پارکینگ یا در ترافیک با موتور خاموش نشسته اید، به رادیو خود گوش دهید. گوش دادن به رادیو یا موسیقی با موتور خاموش در یک وسیله نقلیه مدرن معمولاً تأثیر چندانی بر باتری ماشین شما نخواهد داشت. حتی اگر از انرژی استفاده کنید، تخلیه آن به قدری کم است که ماشین شما نباید آسیب ببیند. اما وقتی صحبت از سیستم های صوتی به میان می آید، به خصوص در خودروهای قدیمی، اوضاع کمی متفاوت است. در چنین مواقعی باتری زودتر خالی می شود و عمر باتری کاهش می یابد.

با این حال، اگر متوجه مشکلی در نحوه عملکرد باتری یا مصرف برق سیستم AV خود شدید، از یک متخصص کمک بگیرید. بهترین راه برای محافظت از خودرو و سیستم صوتی آن، مراقبت مناسب از آنها است. علاوه بر این، سرمایه گذاری در تعمیر و نگهداری منظم، نصب صحیح سیستم صوتی تصویری، و حتی بررسی گاه به گاه در صورت لزوم به محافظت از باتری خودروی شما کمک می کند.

 

ما در استیلاک ارائه دنده بهترین ضبط ماشین های با کیفیت هستیم. در صورت داشتن هرگونه سوال در این زمینه می توانید با مشاوران ما تماس گرفته و راهنمایی های لازم را دریافت نمایید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.